Я загалом людина далека від музики, позбавлена дару слуху на повтори тактів і глибини звуків, але тонко, замало не до сліз сприймаю іноді окремі твори. Ну, що цьому дивуватися. Все живе реагує на музику. Колись у роки мого сільського парубоцтва, я з кімнати від радіоли вивів на вулицю дротики, під’єднав їх до динаміка, і коли мені було весело, міг, що називається, крутнути так щось із тодішньої радянської естради, що музика розливалася над усіма левадами і вибалками, понад нашою сонливою рікою Вовчицею. Під тим репродуктором неподалік стояла псяча будка. Жив у ній хороший мій четвероногий друг Бос. Якось я примітив, що коли вмикаю таку пронизливу з дівочими тоненькими голосами пісню, (пригадуєте, була така?) - «Прішлі дєвчонкі, стоят у старонкі…» Мій пес вискакував з буди, сідав, благосно закочував очі, задирав свою морду до неба і так красиво співав. Такі виводив колінця. Просто заслухаєшся. Я, бувало, на цей концерт приводив і хлопців, і дівчат. Бос міг, хоч десять разів на «біс» виконати підряд ту нехитру пісню. На решту музичних творів він просто не реагував.
Я пригадав цю історію з власної юності, коли минулої неділі вперше в житті прийшов на концерт до однієї з музичних шкіл Києва, де навчається моя онучка. Коли вона прилюдно сіла до фортепіано, я враз подумав: «як би мені не виявитися в ролі давнього мого друга Боса. Якби не заспівати…» Бо ж своє рідне, звісно, сприймається щемніше, і ближче, і серце б'ється в грудях заледве не вискочить. Багато людей слухає її, хоч би не розгубилася...
Я сидів у передньому ряду невеличкої глядацької зали. Це був не заліковий чи звітний якийсь там відповідальний концерт. Навчиталь просто гукнула батьків, аби, як я розумію, розповісти, чому вона навчає їхніх дітей, і чого вони разом, власне, уже добилися. Така, сказати б, похідна, на марші, презентація успішності дітей.
Коли десь, у когось з учнів траплялася загуглина, невеличкий збій по ходу виконання твору, викладач нервово ледь очевидно лише нахмурувала брови, і відчувалося, що учень на відстані вловлює ті порухи її тремтливої душі, розуміє, що вона хотіла б йому підказати. Це була музика двох сердець - педагога і учня...
Музика знову звучить, зображаючи дзюрчання води, то імітуючи політ птаха, а то сріблистий шум дощу. Як же ж це чудово вести в той чарівний світ своїх маленьких учнів, які невдовзі стануть музикантами. Можливо, й великими.
Як на мій, звісно ж, непрофесійний погляд, то загалом вийшло все аж надто красиво і чемно, довершено. Окремі дівчатка і єдиний хлопчинка так чудово грали, що мені здавалося, їм можна вже зараз йти на сцену. Наче відповідаючи на цю мою, можливо, й завищену похвалу, мила і чарівна педагог сказала на завершення батькам і дітям:
-Нам ще багато всім потрібно працювати і працювати над технікою виконання. Треба вчитися організованості і терпінню. Тільки після цього може прийти успіх…
Я, звичайно, був дуже радий, що моя внучка Аничка, як висловилася викладач на самому початку свого виступу, принесла ряд перемог у конкурсах. Не буду їх називати, аби не помилитись. Можливо, мій цей невеличкий репортаж прочитає сама Ірина Володимирівна Дячеко у Фейсбуці, зможе назвати, де перемагала Аня Горобець…
Успіхів вам, друзі!
***
На світлинах: педагог музичної школи Ірина Володимирівна Дяченко зі своєю вихованкою Аничкою (Ганною Тарасівною) Горобець; юна маестро за фортепіано.
На останньому рубежі. Для багатьох моїх земляків вінничан, напевне, і одеситів, кримчан, здебільшого віруючих римо-католиків, хто відвідує костьоли, ці останні дні нинішньої осені позначені печалю і смутком: на вісімдесят першому році життя пішов за св...
Сокровенне. У Тернопільській обласній науковій універсальній бібліотеці (ОНУБ) усе ширших обертів набирає процес із книжкового поповнення фонду за рахунок надходження нових творів, які дарують своїм майбутнім читачам місцеві автори. Хід безпомилковий...